- Brensing, M., Dannewald, T., Kanzinger, A., Mayer, U. & Zender, J. (2021). Counselling in the introductory phase of studies. Zeitschrift für Hochschulentwicklung, 16(1), 117-136.
- Gurjanow, I., Kanzinger, A. & Zender, J. (2021). Geobasiertes Learning Management am Beispiel MathCityMap. eleed, Iss. 14.
- Ulzheimer, L., Kanzinger, A., Ziegler, A., Martin, B., Zender, J., Römhild, A. and Leyhe, C., (2021). Barriers in Times of Digital Teaching and Learning – a German Case Study: Challenges and Recommendations for Action. Journal of Interactive Media in Education, 2021(1), p.13. DOI: http://doi.org/10.5334/jime.638
- Gehrig, E., Kanzinger, A. & Zender, J. (2022). Portfolios as formative Assessment in applied mathematics-influences on the teaching-learning process. Studies on Social and Education Sciences.
- Kanzinger, A. & Gehrig, E. (2022). Certainty-based-marking - eine kompetenzorientierte Prüfungsmethode. In: Gesellschaft für Didaktik der Mathematik, WTM Verlag. DOI: http://dx.doi.org/10.17877/DE290R-23377